Nieruchomości na sprzedaż

Nie każda nieruchomość na sprzedaż cieszy się takim samym powodzeniem i zainteresowaniem.  Podczas sprzedaży nieruchomości należy pamiętać, że nie sam metraż stanowi atut, ale również jej funkcjonalność. Nie dla wszystkich kupujących duża powierzchnia będzie stanowiła punkt wyjścia, tym czego szukają może okazać się liczba pokoi i ich rozmieszczenie. Podobną analogię dostrzec można w mieszkaniach położonych na wysokich piętrach budynków nie posiadających windy. Mieszkania w wieżowcach cieszą się mniejszą popularnością od ofert znajdujących się w niskich budynkach. Biorąc pod uwagę domy wolnostojące, małym zainteresowaniem może okazać się oferta gdzie problemem jest dojazd do posesji, lub ruchliwa droga w bliskim sąsiedztwie.

 

Jak przygotować nieruchomość na sprzedaż ?

Priorytetem jest szybka sprzedaż i osiągnięcie zysku adekwatnego do oferowanej nieruchomości. Kluczem do sukcesu jest zaangażowanie i poświęcony czas. Przygotowania należy rozpocząć od jasno postawionych celów, dlaczego decydujemy się na sprzedaż, na czym najbardziej nam zależy, czy jest to czas, cena czy może zależy nam na zmianie otoczenia? Warto wszystko gruntownie przemyśleć i dopracować każdy szczegół wystawionej oferty. Należy uporządkować sprawy prawne, przede wszystkim nieruchomość musi mieć pełnoprawnego właściciela. To podstawowy obszar, który trzeba zgłębić odpowiadając na pytanie jak przygotować nieruchomość na sprzedaż?

 

Samo ogłoszenie oferty też jest ważne, dobór zdjęć ich jakość, profesjonalne wykonanie są bardzo istotne. Ponadto treść ogłoszenia musi zawierać najważniejsze i kluczowe dla danej nieruchomości informacje. To gdzie umieścimy ogłoszenie nieruchomości na sprzedaż to też ważna do przemyślenia kwestia. Obecnie najskuteczniejszym miejscem sprzedaży nieruchomości jest Internet. Istnieje wiele serwisów, zarówno płatnych jak i bezpłatnych, które umożliwiają zamieszczenie ogłoszeń o sprzedaży.

 

Natomiast przed przygotowaniem oferty, przed jej wyceną i ustaleniem działań promocyjnych, konieczna jest analiza rynku. Należy sprawdzić, ile ofert sprzedaży nieruchomości tego samego typu jest na serwisach ogłoszeniowych. W jakich przedziałach cenach są wystawione? Jaka część z nich jest podobna do Twojej pod względem głównych kryteriów, tj. powierzchni, liczby pokoi, położenia czy standardu? Warto też sprawdzić jak wysoko pozycjonowane są podobne oferty, co pozwoli określić budżet reklamowy na promocję.

 

Nie da się w sposób korzystny sprzedać nieruchomości bez dokonania wyczerpującej analizy rynku. Na tym etapie należy odpowiedzieć sobie na szereg pytań,  na ile nasza nieruchomość jest unikatowa? Jak duża będzie konkurencja ze strony innych ofert? Jak szybko i w jakich cenach sprzedają się analogiczne nieruchomości? Kto może szukać nieruchomości takiej jak moja oferta, w tej konkretnie lokalizacji? W jaki sposób będzie te poszukiwania prowadził – wyłącznie w sieci internetowej, jeżdżąc po okolicy i wypatrując nieruchomości na sprzedaż, czy też zatrudni do poszukiwań agencję nieruchomości? Nie należy się zniechęcać ilością pytań,  największą część z tych pytań można znaleźć odpowiedź na popularnych portalach związanych z branżą nieruchomości, w szczególności na pytania wymagające porównania ofert nieruchomości na rynku.

 

Częstym problemem, podczas sprzedaży nieruchomości, jest sam wygląd. Lokal może być w świetnej lokalizacji, jednak jeśli źle się prezentuje, większość klientów szybko się zniechęci. Nie znaczy to, że przed sprzedażą trzeba przeprowadzić gruntowny remont, prace remontowe tylko by opóźniły sprzedaż, ponadto nie ma gwarancji, że poniesione koszty się nie zwrócą. Sprzedawany lokal zdecydowanie warto za to odświeżyć. Zakupem kierują często emocje, a nie rozsądek, a pierwsze wrażenie jest kluczem udanej transakcji. Atrakcyjny wygląd nieruchomości może wynagrodzić kupującemu wiele niedogodności. Oczywiście, przy wyborze nieruchomości decyduje wiele czynników jak lokalizacja, kształt architektoniczny, wyposażenie, standard, jak również aktualny stan techniczny. Ale w pierwszej kolejności produkt ładnie i estetycznie opakowany przyciąga uwagę

„Dni otwarte” skuteczną metodą sprzedaży nieruchomości

 

Agencje nieruchomości szukają skutecznych sposobów na lepszą prezentację a co za tym idzie na bardziej efektywną sprzedaż nieruchomości. Technika dni otwartych może okazać się skuteczna, gdy mamy w tym doświadczenie bądź współpracujemy z profesjonalnym biurem nieruchomości. Tą techniką można oferować sprzedaż nieruchomości oraz jej wynajem. Niezależnie czy chodzi o sprzedaż domu czy mieszkania. Najważniejsze w tej technice to dbałość szczegóły oraz perfekcyjna realizacja.

Wystawiona nieruchomość na sprzedaż oferująca dni otwarte, może zyskać wielu zwiedzających i zainteresowanych kupnem klientów. Warto rozpocząć przygotowania do dnia otwartego od stworzenia atrakcyjnego ogłoszenia i czytelnej wiadomości. W ofercie zamieszczonej na serwisach nieruchomościowych musi się znaleźć informacja o dacie i przebiegu wydarzenia. Skuteczność takiego rozwiązania polega na tym, że oglądający nieruchomość czuje się bardzo komfortowo. Potencjalnie gotowa do wprowadzenia się nieruchomość działa na wyobraźnie.